بایگانی فروردين ۱۳۹۹ :: مرکزپروژه ها و مقالات دانشجویی نوین داک

مرکزپروژه ها

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیش بینی "راهبردهای فراشناختی و شناختی" ...

نقش فعالیت های خواندن در خانه در پیش بینی راهبردهای فراشناختی و شناختی خواندن و درک مطلب دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی
دسته بندی عمومی
فرمت فایل docx
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124
نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیش بینی

فروشنده فایل

کد کاربری 3
 
 

چکیده:

مهارت خواندن پایه یادگیری همه موضوعات درسی و غیردرسی است؛ راهبردهای شناختی و فراشناختی از مهمترین راهبردهای یادگیری است، فرد در حین خواندن و درک مطلب آن را به کار می گیرد. از دیگر سو، عوامل بسیاری بر توسعه مهارت های خواندن و درک مطلب دانش اموزان تاثیرگذار است. خواندن در خانه، خواندن با والدین، ارزش گذاری والدین برای سواد، کیفیت محیط خانه و حمایت کننده بودن محیط خانه رابطه مثبتی با ظهور توانایی سواد کودکان دارد.از این رو مطالعه حاضر با هدف تبیین نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیشبینی راهبردهای فرا شناختی و شناختی خواندن دانش اموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر یزد انجام گرفت.

روش تحقیق از نظر ماهیت، مقطعی-کاربردی و از نظر اجرا نیز پیمایش بود. دانش آموزان دختر مقطع چهارم ابتدایی شهر یزد جامعه آماری ما را تشکیل دادند، که تعداد 100 دانش آموز به عنوان حجم نمونه با شیوه نمونه گیری خوشه ای مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بود، شامل: مقیاس زمینه یابی یادگیری خواندن (پرلز،2006)،راهبردهاییادگیری (شناختیوفراشناختی) و درک مطلب کرمی(1380). داده­های به دست آمده با استفاده از نرم افزار آماری spssورژن 20مورد پردازش و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها نشان داد که: میزان راهبردهای شناختی دانش آموزان بیش از راهبردهای فراشناختی است(05/0>p)؛ و همچنین، فعالیت های خواندن در خانه پیش بینی کننده مثبت تغییرات راهبردهای شناختی و فراشناختی خواندن دانش اموزان می باشد(001/0>p)، و بر آن تاثیرگذار بوده است.8/39 درصد از واریانس متغیر راهبردهای شناختی خواندن و 2/45 درصد از واریانس متغیر راهبردهای فراشناختی خواندن توسط فعالیت های خواندن در خانه پیش بینی می شود. همچنین، 1/49 درصد از واریانس متغیر درک مطلب نیزتوسط فعالیت­های خواندن درخانه پیش­بینی می­شود.بنابراین، فعالیت­های خواندن در خانه، صرف وقت برای خواندن، ارزش گذاری برای مطالعه و درگیری والدین و نظارت بر رفتارهای خواندن فرزندان می تواند منجر به تقویت راهبردهای شناختی و فراشناختی خواندن و ادراک مطلب دانش آموزان گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش .

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی علوم تربیتی


توضیحات کامل

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

 

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

      مقدمه

جان دیویی (متولد 1859 آمریکا) یکی از نمایندگان برجسته فلسفه موسوم به عمل‌گرایی (پراگماتیسم) است. پراگماتیسم نظریه‌ای است که در پاسخ به این پرسش که معیار درست بودن یک گزاره (قضیه) چیست؟ می‌گوید: سودمندی و به کارآمدن یعنی یک اندیشه آنگاه درست است که به کار آید و مشکلی را بگشاید. به کارآمدن، تنها معیار درست بودن اندیشه است.

 

با توجه به این ایده بنیادی، پراگماتیست‌ها هر ارزشی را نسبی و وابسته به شرایط خاص اجتماعی، روانی، فرهنگی و به طور کلی، شرایط معین می‌دانند و برآنند که هیچ هدف ثابتی یافت نمی‌شود و آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند یک ایده‌آل جاوید داشته باشد. زیرا بسیاری از ارزش‌ها و هدف‌ها گذرا و تابع شرایط و وضعیت‌های ویژه‌اند و از آنجا که وضعیت‌های ویژه بی‌شمارند، جستجوی یک هدف مشخص و کلی بیهوده است.

به نظر دیویی همه دانستنی‌ها، مهارت‌ها و حتی ارزش‌ها ابزارهایی هستند که انسان را در سازگار شدن با وضعیت‌های تازه و حل مشکل‌هایی که از این وضعیت‌ها بر می‌خیزد، یاری می‌کنند.

دیویی بهترین روش آموزش را به کاربردن روش پژوهش علمی توسط خود دانش‌آموزان می‌داند. همان روشی که یک پژوهنده یا دانشمند برای رسیدن به پاسخ یک مساله در پیش می‌گیرد. کار یک معلم پیش از هر چیز راهنمایی دانش‌آموزان و یاری آنان در کار پژوهش است. دیویی بر آن است که معلم باید تا آنجا که می‌تواند از بیان اندیشه‌ها به صورت قطعی و جزمی خودداری کند.

به نظر دیویی «تفکر، محور آموزش و پرورش است و روش‌های آموزش و پرورش باید مبتنی بر جریان تفکر باشد و هر روشی که بهتر از روش‌های دیگر کودک را به تفکر وادار کند، با ارزش‌تر است» و شرط توفیق در کاربرد این روش نیز آن است که معلم هر درسی را با واقعیات زندگی دانش‌آموزان مرتبط کند و با تکیه بر نیازهای عملی دانش‌آموز و فعالیت خود او، چگونگی شناخت موضوع معینی را به او بیاموزد. دیویی معتقد است که معلم در صورتی در کاربرد روش حل مساله موفق خواهد بود که موضوعات قابل فهم و دانش‌آموز به آن علاقه‌مند باشد و در واقع موضوع درس، مساله او باشد نه مساله معلم. البته این بدان معنا نیست که معلم باید فقط مطالب مورد علاقه کودکان را بیاموزد. بلکه باید آنها را راغب به فراگیری درس‌ها کند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
ویژگی‌های آموزش و پرورش
روش آموزش و پرورش
تربیت اجتماعی و اخلاقی
پایان

 

عنوان : فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 360 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

ترجمه مقاله 2017 الزویر با عنوان (social identity dimension and consumer behavior in social media)

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 366 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

نویسندگان:Tien wang

کلمات کلیدی:Social media-Social identity theory-use behavior-purchase behavior-dimensional effect

 

ABSTRACT

 

As technological advancements continue to evolve, consumer use and purchase behavior also change in response to the emergence of new tools such as social media. Given that more marketers have shifted their focus toward engaging customers in the development of their marketing mix via social media platforms, such as Twitterand Facebook, finding important factors that drive consumer use and purchase behavior in this environment is of practical and academic importance. Use behavior contributes to fundamental user base, whereas purchase behavior generates firm revenue. For firms, finding a common factor that influences both behaviors would help increase marketing effectiveness. Based on a literature review, this study identifies social identity as the common factor in the social media context. Furthermore, existing research suggests that social identity has multiple dimensions including cognitive, affective, and evaluative. However, whether these three dimensions exert the same influences on these twoimportant behaviors is notclear yet. The present studyattemptsto fill this research gap and examine the various effects of cognitive, affective, and evaluative dimensions on use and purchase behaviors. The result shows that these three dimensions have various effects on focal behaviors. The findings indicate that affective dimension has an effect on use behavior, while the cognitive and evaluative dimensions have an influence on purchase behavior. Evaluative identity has a stronger influence than its cognitive counterpart. The three dimensions are distinct and non-substitutable by other parts. Implications are elaborated in the discussion section.

© 2016

 College of Management, National Cheng Kung University. Production and hosting by Elsevier Taiwan LLC. All rights reserved.


1. Introduction
The rapid proliferation and growing popularity of social media, such as online social networking sites (SNS), have been accompanied by rapid changes in consumer behavior (Lin & Lu, 2011). As of July 2012, people spend approximately 6.5 h a day on social media to socialize, share, and communicate with members of their social network (Popkin, 2012). This behavioral change toward dependence on social media has magnified dramatically. A recent study based on 170,000 Internet users in the United States revealed that an average user spends 1.72 h on social networking and another 0.81 h on microblogging each day, which respectively account for 28% and 13% of all online activities (Bennet, 2015). Such a phenomenonis morepronounced formembersof “GenerationZ,” who live in the digital era (Wallace, 2015). A study on this younger generation, aged between 8 and18, shows that teens, on average,, 

 

ترجمه مقاله لاتین با عنوان رفتار مصرف کننده و ابعاد هویت اجتماعی در رسانه های اجتماعی

با پیشرفت های تکنولوژیکی، تکامل نیز ادامه می یابد و استفاده ی مصرف کننده و رفتار خرید نیز در پاسخگویی به وضعیت های اضطراری در استفاده ی از ابزارهای جدید مانند رسانه های اجتماعی تغییر می کند. بیشتر بازاریابان تمرکزشان را به سمت مشتریان جذاب در توسعه ی ترکیب بازاریابی شان از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی که خود نیز ازطریق توییتر و فیس بوک و پیدا کردن عوامل مهمی که رفتار خرید و استفاده مشتری را در محیط دانشگاهی و صنعتی که جنبه ی عملیاتی دارد را تغییر داده است. رفتار مصرف منجر به رفتار کاربران اساسی(شرکت) می شود، در حالی که رفتار خرید بازده شرکت را افزایش می دهد. برای شرکت ها پیدا کردن(یافتن) عامل مشترکی که بر روی هردو رفتار (خرید و مصرف)تاثیر می گذارد؛ می تواند به افزایش اثر بخشی بازاریابی کمک کند. بر اساس مرور ادبیات ، این مطالعه هویت اجتماعی را عامل مشترک در رسانه های اجتماعی شناسایی می کند. بنابر این تحقیق حاضر پیشنهاد می کند که هویت اجتماعی ابعاد چند گانه ای دارد که شامل بعد شناختی و بعد عاطفی و بعد ارزش گذارانه می شود. با این حال ابعد سه گانه ی تاثیرات مشابه بر روی این دو رفتار مهم آشکار نیست. مطالعه ی حاضر تلاش می کند که مشکل این تحقیق را حل کند  و تاثیرات مختلف ابعاد شناختی و عاطفی و ارزش گذارانه را بر روی رفتار خرید و مصرف را بررسی کند. نتایج نشان می دهند که آن سه ابعاد تاثیرات متفاوتی را بر روی رفتار کانونی دارند. یافته ها حاکی از آن است که بعد عاطفی یک تاثیری بر روی رفتار مصرف دارد. در حالی که بعد شناختی و ارزش گذارانه برروی رفتار خرید تاثیر می گذارند. وجود بعد ارزش گذارانه تاثیر قویتری نسبت به بعد همتای آن یعنی بعد شناختی نیز بر روی رفتار خرید نیز دارد. این سه ابعاد واضح و غیر قابل جانشین توسط بخش های دیگرند. مفاهیم به طور مفصل در بخش گفتگو شرح داده شده است .

 

معرفی(مقدمه)

رشد سریع محبوبیت رسانه های اجتماعی مانند سایت های اینترنتی اجتماعی آنلاین، با تغییرات سریع مصرف همراه شده است. افراد حدود 5/6 ساعت در روز برای رسانه های اجتماعی وقت می گذاشتند. تا خود را به اشتراک بگذارند و خود را اجتماعی کنند و با دیگر اعضای شبکه های اجتماعی نیز همراه شوند. این تغییر رفتاری به سمت وابستگی به رسانه های اجتماعی به صورت نمایشی بزرگنمایی می شد.در تحقیق حاضر که بر روی صد و هفتاد هزار کاربر اینترنتی در ایالات متحده ی آمریکا بنا نهاده شده ؛ مشخص شد که هر کاربر 72/1 در روز در شبکه های اجتماعی به سر می برند و میانگین 81/0 ساعت در روز در میکرو بلاگ ها هستند. که به ترتیب 28% و 13%  از همه ی فعالیت های آنلاین را سبب می شوند .   مانند پدیده ای که پیشتر بیان شد برای اعضای generation  که در فضای دیجیتالی زندگی می کردندو.............

فایل ترجمه شده ورد 13 صفحه

فایل اصلی لاتین و فایل ترجمه شده  به شما عزیزان ارائه میگردد...

 

دانلود دانلود ترجمه مقاله 2017 الزویر با عنوان (social identity dimension and consumer behavior in social media)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

دانلود دانلود پاورپوینت زراعت گیاه یونجه

دانلود پاورپوینت زراعت گیاه یونجه

یونجه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد برگهای آن دارای سه برگچه می‌باشد برگچه‌های نوک تیز، سبز رنگ و بیضی شکل است گلهای یونجه بشکل سبز و برنگ بنفش تیره یا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا ولی کوچکتر از آن می‌باشد یونجه ریشه‌ای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می‌کند و بنا

دانلود دانلود پاورپوینت زراعت گیاه یونجه

زراعت گیاه یونجه
 گیاه یونجه
یونجه منبع ویتامینها و مواد معدنی
گیاهان علوفه ای یونجه
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1385 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

یونجه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد

برگهای آن دارای سه برگچه می‌باشد برگچه‌های نوک تیز، سبز رنگ و بیضی شکل است. گلهای یونجه بشکل سبز و برنگ بنفش تیره یا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا ولی کوچکتر از آن می‌باشد. یونجه ریشه‌ای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می‌کند و بنابراین منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از خاک می‌گیرد .

یونجه از زمانهای بسیار قدیم در ایران کشت می‌شده است و در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح از یاران به یونان برده شد و در قرن هفتم بعد از میلاد به اروپا راه یافت. یونجه در ایران در مناطق مرکزی و جنوبی به مقدار بسیار زیاد کشت می‌شود. زنبور عسل گل یونجه را دوست دارد و از آن شهد زیادی بدست می‌آورد و تبدیل به عسل می‌کند. پرورش این گیاه در قدیم برای تهیه علوفه چهارپایان بوده ولی در حال حاضر بعلت دارا بودن مواد مغذی به مصرف غذایی نیز می‌رسد.

در میان گیاهان علوفه‌ای یونجه در راس قرار گرفته و بویژه بعلت دارا بودن موادغذایی فراوان منجمله پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها بخصوص ویتامین A و C ، غنی بودن از نظر کلسیم، پایین بودن درصد سلولز و بالا بودن عملکرد و به لحاظ خوش خوراکی بالای آن یک برتری خاصی نسبت به علوفه‌های دیگر دارد. نظر به اهمیّت زیاد یونجه و قابلیّت کشت و زرع آن بطور گسترده و با محدودیّت کم، القابی مانند ملکه نباتات علوفه‌ای (به لحاظ کیفیّت)، طلای سبز (به لحاظ اهمیّت اقتصادی) میخ سبز (به لحاظ ریشه قوی و دراز)، بهترین علوفه و بطور نسبی مقاوم به سرما، مقاوم به گرما، متحمل به  شوری، متحمل به خشکی (کم آبی)، آهک دوست و... را به خود اختصاص داده است.

دانلود دانلود پاورپوینت زراعت گیاه یونجه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

پاورپوینت بررسی اقلیم و بافت استان بوشهر .

پاورپوینت بررسی اقلیم و بافت استان بوشهر

پاورپوینت بررسی اقلیم و بافت استان بوشهر در 18 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 18
حجم 27147 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری و شهرسازی


توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی اقلیم و بافت استان بوشهر در 18 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

مقدمه

بررسی اقلیم و بافت استان بوشهر

تقسیمات اقلیمی ایران

مرکز

دما

رطوبت هوا  

باران

حداکثر و حداقل گرما

طوفان

باد

ساعات آفتابی

بازشوها

پله ها

نرده‌ها و معجرها

نوع مصالح

ایوان شناشیل

منابع و ماُخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره) .

پاورپوینت ارزشمند تحلیل و بررسی کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره) در 96 اسلاید
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 171
فرمت فایل pptx
حجم فایل 8705 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

فروشنده فایل

کد کاربری 467
کاربر
 
 

 


فهرست مطالب:

مقدمه

رنسانس در علوم

رنسانس و نهضت ترجمه

جامعه قرون وسطایی در تحول

انسان گرایان و فرهنگ

تقسیم بندی رنسانس

بازرگانی و رنسانس

انقلاب های فکری عصر رنسانس

معماری رنسانس

ویژگی های سبک معماری در عصر رنسانس آغازین

ویژگی های هنری رنسانس پیشرفته

آثار برجسته معماری رنسانس

جایگاه ایتالیا در دوره رنسانس

فیلیپو برونلسکی

کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

تاریخچه

گنبد

ساختار هندسی گنبد

برج ناقوس

نمای خارجی

نمای داخلی

سرداب کلیسا

پلان کلیسا

پلان نقاشی های دیواری

طرح موزائیک ها در گنبد تعمیدگاه

واژه شناسی

فهرست منابع

تحلیل و بررسی کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

پاورپوینت عملکرد، شاخص ها و ارزیابی سازمانها بر اساس مدلهای تعالی سازمانی.

پاورپوینت عملکرد، شاخص ها و ارزیابی سازمانها بر اساس مدلهای تعالی سازمانی

دانلود پاورپوینت با موضوع عملکرد، شاخص ها و ارزیابی سازمانها بر اساس مدلهای تعالی سازمانی، در قالب ppt و در 99 اسلاید، قابل ویرایش، شامل عملکرد سازمان و نحوه استخراج شاخص های آن، مدل سینک و تاتل، ماتریس عملکرد، هرم عملکرد، برنامه استقرار مدل تعالی سازمانی در سازمانها، لازمه حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی، چرا سازمان ها از مدل EFQM استفاده می کنند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 99
حجم 832 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت با موضوع عملکرد، شاخص ها و ارزیابی سازمانها بر اساس مدلهای تعالی سازمانی، در قالب ppt و در 99 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

عملکرد سازمان و نحوه استخراج شاخص های آن

مدل سینک و تاتل

ماتریس عملکرد

هرم عملکرد

برنامه استقرار  مدل تعالی سازمانی در سازمانها

لازمه حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی

چرا سازمان ها از مدل EFQM استفاده می کنند؟

استفاده‌کنندگان از مدل سرآمدی EFQM

اصول بنیادین EFQM

معیارهای مدل تعالی EFQM

رهبری

خط مشی و راهبرد

منابع انسانی

شرکا ومنابع

فرآیندها

نتایج مشتری

شاخص های برداشتی

فروش و پشتیبانی پس از فروش

شاخصهای عملکردی

محصولات وخدمات

وفاداری مشتریان

نتایج افراد

خرسندی و رضایت

نتایج اجتماعی

نتایج کلیدی عملکرد

دستاوردهای کلیدی عملکرد

جدول ارتباط بین مفاهیم بنیادی تعالی و مدل تعالی EFQM

منطق ارزیابی مدل EFQM

ارائه برنامه استقرار مدل تعالی سازمانی در وزارت جهادکشاورزی

اقدامات لازم در خصوص استقرار مدل EFQM

برنامه زمانبندی پروژه استقرار مدل تعالی EFQM

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " عملکرد، شاخص ها و ارزیابی سازمانها بر اساس مدلهای تعالی سازمانی "  می باشد که در حجم 99  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

دانلود الگوها و راهکارهای طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد با رویکرد معماری بومی

الگوها و راهکارهای طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد با رویکرد معماری بومی

الگوها و راهکار های طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد با رویکرد معماری بومی در قالب pdf در 125 صفحه

دانلود الگوها و راهکارهای طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد با رویکرد معماری بومی

یزد معماری بومی یزد طراحی مسکن یزد با رویکرد بومی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4417 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125

الگوها و راهکار های طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد با رویکرد معماری بومی در قالب pdf در 125 صفحه

یکی از موارد مهم شکل دهنده هر معماری، تکنیک یا فرایند ساخت آن است. متأسفانه علیرغم پیشرفت دانش و توان مهندسی و تکنولوژی ساخت، هیچ کدام نتوانسته است در بالا بردن کیفیت فضاها و ارزش های معماری متناسب با زندگی انسان معاصر کمک شایانی کند؛ به گونه ای که فضاهای معماری امروز به فضاهایی تک بعدی و فاقد معنا تبدیل شده و کیفیت یکسانی پیدا کرده اند. علاوه بر این، تکنولوژی موجب شده، (برخلاف تقاوت های فرهنگی، اقلیمی، بومی که در محیط موجود می باشد)، بناها در نقاط مختلف کشور یکسان شده و آنچنان تفاوتی با هم نداشته باشند. این موضوع، موجب تقلیل کیفیت فضاها گشته و باعث شده هویت فضاها از بین برود.

بنابراین با رجوع به تکنیک ها و روش های ساخت که با توجه به جزئیات، مصالح و همچنین همنشینی آنها و ترکیب مناسب اجزاء بدست می آید می توان به سمت کیفیت مطلوب در معماری معاصر پیش رفت، بدین منظور در این پروژه با یک مطالعه اکتشافی، پتانسیل های تکنولوژی های بومی بررسی گشته و با مطالعه میدانی تأثیر آنها به صورت مصداقی و عینی در نمونه های معاصر یزد مورد بررسی قرار گرفت از این طریق احکام طراحی استخراج گردیده و در طراحی مورد استفاده قرار گرفت.

این پروژه با توجه به آنکه تکنولوژی را یکی از عناصر اصلی کیفیت دهی به فضاها می داند در صدد است که با شناخت پتانسیل های معماری بومی که در تکنولوژی های بومی نهفته، با دستاویز قرار دادن موضوع مسکن، در جهت ارائه راهکارهایی به منظور طراحی فضایی با کیفیت و هویت تلاش کند. لذا این تحقیق می تواند آغازگر نگاهی به معماری بومی باشد، که تسری این امر را می توان در طرح های توسعه روستایی، حوزه آموزش معماری، همچنین محیط های مختلف از جمله فضای آموزشی، اداری، مسکونی و.. دید.

 

فهرست مطالب

 ۱- ۱مقدمه

۲ - ۱ طرح مسئله و ضرورت آن

۳ - ۱ پیشینه تحقیق

۴ - ۱ پرسش تحقیق

۵ - ۱ فرضیه تحقیق

۶ - ۱ هدف تحقیق

۷ - ۱ روش تحقیق

  فصل دوم: بومگرایی و معماری بومی 

۱ - ۲ مینی بوم گرایی

۱ - ۱ - ۱ - ۲ ریشه شناسی واژه بوم

۳ - ۱ - ۱ - ۲ تعریف بوم

۲ - ۱ - ۲ دانش بومی و اهمیت آن

۱ - ۲ -۳ هویت بومی و بومی گرایی

۲ - ۳ معماری بومی

۱ - ۲ - ۲ رویکردهای معماری بومی

۱ - ۱ - ۲ - ۳ معماری بومی و زمینه گرایی

۲ - ۱ - ۳ - ۲ معماری بومی و مردم گرایی

۳ - ۱ - ۲ - ۲ معماری بوتی و طبیعت گرایی

۲ - ۳ - ۲ عوامل موثر در شکل گیری معماری بومی

۳ - ۴ - ۲ جوهره های شکل گیری معماری بومی

۴ - ۲ - ۲ مزیت ها و ویژگی های معماری بومی

۳ - ۲ معماری بومی در زمانه اکنون

۱ - ۳ - ۲ بومی گرایی در قرن ۲۱

۲ - ۳ - ۲ معرفی چند نمونه خارجی

۱ - ۲ - ۳ - ۲ طراحی مقابل عناصر

۲ - ۳ - ۳ - ۲ بیشه ای برای یک شیفته مه

۳ - ۲ - ۳ - ۲ خانه ای برای تعطیلات در مصر

۴ - ۴ - ۲ - ۲ معماری بومی در ایران

جمع بندی

فصل سوم: شناخت تکنولوژی بومی 

۱ - ۳ تکنولوژی چیست؟

۱ - ۱ - ۳ واژه شناسی تکنولوژی

۱ - ۳ -۲ تعریف تکنولوژی

۱ - ۳ -۳ رویکردهای تکنولوژی

۱ - ۳ - ۱ - ۳ رویکرد ابزاری

۲ - ۳ - ۱ -۳ رویکرد غیرابزاری

۲ - ۳ جایگاه تکنولوژی در معماری

۱ - ۲ - ۳ تکنولوژی و کالبد یتا

۲ - ۲ - ۳ تکنولوژی و محیط زیست

۳ - ۲ - ۳ تکنولوژی، اجتماع و فرهنگ:

۴ - ۲ - ۳ تکنولوژی و اقتصاد

۱ - ۴ - ۲ - ۳ تأثیر تکنولوژی در معماری معاصر

 ۳ - ۲ تکنولوژی و بوم

۱ - ۳ - ۳ تکنولوژی، نقص ها و کمبودها

۲ - ۳ - ۳ تکنولوژی بومی

۴ - ۳ پتانسیلهای تکنولوژی های بومی

۱ - ۴ - ۳ شناخت پتانسیلهای تکنولوژی بومی در حوزه کالبدی 

۲ - ۴ - ۳شناخت پتانسیلهای تکنولوژی بومی در حوزه زیست - محیطی

۳ - ۴ - ۳ شناخت پتانسیلهای تکنولوژی بومی در حوزه اجتماعی - فرهنگی

۴ - ۴ - ۳ - شناخت پتانسیلهای تکنولوژی بومی در حوزه اقتصادی 

جمع بندی

فصل چهارم: تکنولوژی بومی و کیفیت فضا

۱ - ۴ مصداق اول (کانون اندیشه و خرد ایران زمین)

۱ - ۱ - ۴ معرفی

۲ - ۱ - ۴ تایر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به فضا در این بنا

۲ - ۴ مصداق دوم (خانه صاحب مسجد عسگریه)

۱ - ۲ - ۴ معرفی

۲ - ۲ - ۴ تأثیر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به فضا در این بنا

 - ۴ مصداق سوم: (هتل باغ مشیرالممالک)

۱ - ۴ - ۴ معرفی

۲ - ۳ - ۴ تاثیر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به فضا در این بنا

۴ - ۴ مصداق چهارم (خانه دکتر حسین مهدوی پور)

۱ - ۴ - ۴ معرفی

۲ - ۴ - ۴ تاثیر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به فضا در این بنا

۵ - ۴ مصداق پنجم (خانه دکتر سید مصطفی نشانی پور)

۱ - ۵ - ۴ معرفی

۲ - ۵ - ۴ تاثیر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به فضا در این بنا

۶ - ۴ مصداق ششم (خانه دکتر محمدحسین آیت اللهی)

معرفی

۲ - ۶ - ۴ تاثیر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به قضا در این بنا

۷ - ۴ مصداق ششم(خانه دکتر کاظم مندگاری)

۱ - ۷ - ۲ معرفی

۲ - ۷ - ۴ تاثیر تکنولوژی بومی در کیفیت بخشی به فضا در این بنا

۸ - ۴ جمع بندی

۹ - ۴ احکام و اصول طراحی

فصل پنجم: معرفی موضوع و روند طراحی ها معرفی موضوع طراحی

۲ - ۵ سیر شکل گیری موضوع طراحی

۱ - ۲ - ۵ منزل اول -۲ - ۳ منزل دوم

۳ - ۲ - ۵ منزل سوم

۴ - ۲ - ۵ منزل چهارم

۵ - ۲ - ۵ منزل پنجم

۲ - ۵ فرایند طراحی

۴ - ۵ طراحی چند نمونه مسکن

۴ - ۵ -۱ معرفی نمونه اول

۲ - ۴ - ۵ معرفی نمونه دوم

۳ - ۴ - ۵ معرفی نمونه سوم

منابع و ماخذ

پیوست

 

 

دانلود الگوها و راهکارهای طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد با رویکرد معماری بومی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

پروژه سیلیسم دی اکسید .

پروژه سیلیسم دی اکسید

پروژه سیلیسم دی اکسید


مشخصات فایل

تعداد صفحات 91
حجم 334 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی شیمی


توضیحات کامل

سیلیسم دی اکسید

 

فهرست  مطالب
چکیده    1
فصل اول کلیات تحقیق
1-1- مقدمه    3
1-2- تعریف    4
1-3- تاریخچه    5
1-4- سیلیس در زبان های دیگر    5
1-5- مشخصات فیزیکی سیلیس    6
1-6- ساختار اتمی سیلیس    6
1-7- پیکربندی سیلیس    7
1-8- ویژگی‌های سیلیس    8
1-8-1- فیزیکی    8
1-8-2- شیمیایی    9
1-9- شکل‌های سیلیس در طبیعت    9
1-9-1- کوارتز    9
1-9-2- ماسه و ماسه‌سنگ    9
1-9-3- فلینت    10
1-9-4- ایزوتوپ‌های سیلیسیم    10
1-10- تقسیم بندی انواع سیلیس بر اساس درصد SiO2    11
1-10-1- سیلیس درجه ممتاز:    11
1-10-2- سیلیس درجه 1    11
1-10-3- سیلیس درجه 2    11
1-10-4- سیلیس درجه 3    11
1-11- فاز ها و اشکال سیلیس    12
1-12- تحولات فازی سیلیس    13
1-13- نکات مهم در بررسی تحولات فازی سیلیس    16
1-14- تبدیل اشکال سیلیس    17
1-15- خصوصیات شیمیایی سیلیس    18
1-16- استانداردهای سیلیس    19
1-17- تأثیرات زیست محیطی    22
1-17-1- منابع آلودگی    22
1-18- شرایط تشکیل وژنز سیلیس    23
1-19- زمین شناسی    24
1-20- روشهای متداول فرآوری    25
1-21- روش‌های عمده استخراج    26
1-22- صنایع مصرف کننده سیلیس در ایران    26
فصل دوم: کاربردی های سیلیس
2-1- مقدمه    28
2-2- لعاب    28
2-3- سرامیک    29
2-4- ریخته گری و نسوز    29
2-5- کاربرد سیلیس در صنایع    29
2-6- سیلیس و خوراکی ها و نوشیدنی ها    30
2-7- سیلیس و انرژی    31
2-8- سیلیس و صنعت خودروسازی    32
2-9- سیلیس و ورزش    33
2-10- سیلیس در مواد پر کننده    35
2-11- سیلیس و ساختمان های مدرن    35
2-12- نما سازی    36
2-13- بلوک سازی    36
2-14- پشم شیشه    36
2-15- تولید انواع کفپوش    37
2-16- کاربرد سیلیس درخاک    37
2-17- سیلیس در ریخته‌گری و نسوز    38
2-18- سیلیس در صنایع سرامیک    39
2-19- سیلیس در فیلتر های شنی جهت صنعت تصفیه مایعات    39
2-20- سیلیس برای سندبلاست    40
2-21- استفاده از سیلیس شالیزارهای برنج    41
2-22- سیلیس در خمیردندان    43
2-23- سیلیس جهت زمین چمن    43
2-24- سیلیس در ورزش    43
2-25- دلایل پر مصرف بودن سیلیسیوم در صنعت برق    44
فصل سوم تأثیر ماسه سیلیسی در بهبود عملکرد لایه های روسازی
3-1- مقدمه    49
3-2- نحوه تعیین درصد ماسه سیلیس    49
فصل چهارم تفاوت های سیلیس
4-1- تفاوت بینسیلیسو کوارتز    69
4-1-1- سیلیس    69
4-1-2- کوارتز    70
4-2- تفاوت بین سیلیس آمورف و بلوری    70
4-3- تفاوت سیلیس کلوئیدی با سیلیس گازی    71
فصل پنجم نتیجه گیری
5-1- نتیجه گیری    78
منابع    79


 
چکیده
اکسید سیلیسیم (SiO2) یا سیلیس ترکیبی شیمیایی است که به صورت خالص و یا به صورت ترکیب در کانی های سیلیکاته در مجموع 90 درصد پوسته جامد زمین را تشکیل می دهند.
نام سیلیس Silicon از واژه لاتین (Silicis) به معنی (flint ) سنگ سخت، سنگ آتش زنه یا سنگ چخماق گرفته شده است. سیلیس به عنوان دومین عنصر فراوان در پوسته زمین با فراوانی 25% می باشد.
سیلیس غیرفلزی است سخت به رنگ بیرنگ تا سفید رنگ و یا خاکستری تیره با نماد Si، عدد اتمی 14، وزن اتمی 085/28، وزن مخصوص 33/2 گرم بر سانتی متر مکعب، سختی7 در مقیاس موس، رنگه خاکه سفید، فاقد کلیواژ، نقطه جوش 2355 درجه سانتیگراد درجه سانتی گراد و نقطه ذوب 1410 درجه سانتی گراد.
سیلیس جزء اصلی ماسه سنگ و ماسه سیلیسی، کوارتز و کوارتزیت، بلور کریستال، تریپلی و نواکولیت، سیلیس مصنوعی و سیلیکون شیمیایی، کانی های رسی، گرانیت، سنگ چماق و دیاتومیت می باشد.
ماده معدنی سیلیس جهت تأمین نیازهای صنعتی کشور می بایست از علوم نظری، علوم مهندسی و تکنولوژیهای مختلف بخصوص تکنولوژی فرآوری بهره گیرد.
 به طور کلی موارد مصرف سیلیس SiO2 عبارت است از:
شیشه سازی، چینی سازی، تولید فروسیلیس، سرامیک سازی، تولید آجر ماسه آهکی، ریخته گری، تولید سیلیکات سدیم، تولید دیگر مواد سیلیسی، به عنوان نیمه هادی در صنعت الکترونیک و تولید پشم شیشه.
مقادیر قابل توجهی ازماسه سنگ خرد شده به عنوان مصالح ساختمانی بکار می رود.
سیلیس مصرفی در هر یک از این صنایع باید کیفیت خاصی داشته باشد.
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ

پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی و پایایی.

پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی و پایایی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 5
حجم 14 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی و پایایی

 

پرسشنامه الگوهای ارتباطی CPQ

پرسشنامه الگوهای ارتباطی در سال 1984 توسط کریستنسن  و سالاوی  ساخته شد. این پرسشنامه از 35 سوال تشکیل شده است. پاسخها در یک مقیاس 9 درجه ای لیکرت از 1 ( غیر ممکن است ) تا 9 ( خیلی امکان دارد) درجه بندی شده و رفتارهای زوجین را در سه مرحله تعارض زناشویی برآورد میکند. این سه مرحله 1- زمانی که در روابط زوجین مشکل ایجاد میشود، 2- درباره مشکل ارتباطی بحث میکنند، و 3- بعد از بحث در مورد مشکل ارتباطی، را در بر میگیرد. هر کدام از این مراحل از سؤالاتی تشکیل شده است که در مجموع سه نوع رابطه کلی موجود بین زوجین را در بر می گیرد: ارتباط سازنده متقابل، ارتباط توقع / کناره گیری (شامل توقع مرد / کناره گیری زن و توقع زن / کناره گیری مرد) و ارتباط اجتنابی متقابل.

 

 

 

 


اعتبار و روایی آزمون الگوهای ارتباطی

کریستنسن و هیوی  ( 1990 ) و هیوی و همکارانش ( 1993 به نقل از شرفی، 1382) پایایی خرده مقیاس های این پرسشنامه را با روش آلفای کرونباخ از 50/0 تا 78/0 گزارش نموده اند.در ایران نیز عبادت پور (1379) پرسشنامه فوق را هنجاریابی کرده و به منظور برآورد روایی پرسشنامه، همبستگی بین مقیاس های این پرسشنامه و پرسشنامه رضایت زناشویی را محاسبه کرده است. ضرایب همبستگی به دست آمده برای سه خرده مقیاس ارتباط سازنده متقابل، ارتباط اجتناب متقابل و ارتباط توقع / کناره گیری به ترتیب عبارت از 58/0، 58/0، و 35/0 است که همگی در سطح آلفای 01/0 معنی دار بودند. برای تعیین پایایی پرسشنامه، همبستگی درونی در مورد خرده مقیاس های این پرسشنامه محاسبه گردیده و ارقام بدست آمده به ترتیب عبارت بودند از: سازنده متقابل 50/0، اجتنابی متقابل 51/0، مرد متوقع / زن کناره گیر 53/0 و زن متوقع / مرد کناره گیر 55/0.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا فرهنگ